Så var det med det köpstoppet! :-D

Idag planerade jag att gå en sväng till vår lokala loppis... De hade inget kul garn, inga bra stickor i stora storlekar, inga saker som stack ut sådär... Men så vände jag mig och där låg en komplett uppsättning påslakan och örngott i härligt 70-talsgrönt med alla möjliga svenska blommor på. Manglat, omhuldat, knappt använt och verkade helt och rent dessutom! 

Jag var ju tvungen att slå till!

 

Jag vet ju inte än vad min man tycker om det här "fyndet" men även om inte vi kommer att använda det så går det nog att få igen pengarna på Tradera. Måste kolla igenom det helt och hållet så skicket är lika bra rakt över!

När jag ändå höll på att fynda så hittade jag faktiskt ett fynd till!
Ett örngott som som ska få bli en kudde till sovrummet - vi har ett modernt kuddöverdrag kvar som borde få byta till ett 60-70-tals dito och nu fann jag det som saknades... :-D


Blir det nån liten snutt över så får det bli en börs eller en necesär eller något... Tyget var ju helt fantastiskt!

Jag är så sjukt nöjd med dagens fynd! Nu ska jag pyssla lite!

Kommentarer
Postat av: Pelin

Jag betalar lätt det dubbla om du är säljsugen, oavsett skick! Fundera på det..

2010-01-21 @ 13:43:45
URL: http://pelin-pelin.blogspot.com
Postat av: Pelin

Attans då, man ska inte ha en man med för bra smak! Eller så är det det man ska...hmm. Då ni nött in dom som dom är mjuka och sköna så kan jag ta över;)



Jag som trodde att du var klar med båda dina, att det var dom som var på bilden:D Var ju sjuk en dag, bra stickförutsättning. Jag har börjat med en vit och blå-grå nu och det verkar bli mycket bättre men tar längre tid för nu är jag petnoga! To be continued...

2010-01-21 @ 14:13:13
URL: http://pelin-pelin.blogspot.com
Postat av: Pelin

Skicka bilder! [email protected]

2010-01-21 @ 14:15:53
URL: http://pelin-pelin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0