Nyhetens behag

Har varit förkyld några dagar och det har gjort mig matt och trött... I onsdags när jag var ledig satt jag mest uppe i soffan och bläddrade i min pärm med stickmönster... Jag försökte och repade upp, försökte på nytt och repade upp... Tog mig liksom inte för nånting...
Tillslut, ganska sent på kvällen kom jag på att jag skulle försöka lära mig göra "mormorsrutor" och googlade på Internet.
Hittade ett youtubeklipp som inte gav mig några ledtrådar. Jag har ju inte virkat sen högstadiet - men så hittade jag en annan länk till en väldigt bra förklaring! Och mina första mormorsrutor var födda... :-D



Men riktigt så här illa blir det nog inte, bilden är lånad från Internet

På onsdag nästa vecka ska vi starta upp en ny termin på Symötet, det ska bli jättekul att träffa alla igen! Jag funderar på att skaffa mig ett symötesprojekt - nåt man kan göra lite i sömnen vid de tillfällena vi träffas allihop. En filt av mormorsrutor kanske kan bli ett perfekt sånt projekt?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0