Grrrr...

Igår påbörjade jag ett par yttepytteminimini angoravantan till en yttepytteminiminimänniska... MEN de blev inte bra alls. De blir så lösa i skarven mellan stickorna så jag får repa upp och göra om... Yttepytteminiminmänniska kommer kanske inte behöva dem ändå precis nu så det löser sig... Är det förresten nån som vet HUR man blir av med de där skarvarna på bästa sätt? Det blir ju så fult när det blir för löst. Jag brukar försöka flytta över maskor så att "skarven" blir spiralformad när jag stickar resår för det är ju den som blir fulast - slätstickning blir något bättre för det är enklare att hålla ihop det...

Sen for jag till Biltema och köpte mig en pusselmatta för att kunna blocka lite större projekt - för jag ämnade avsluta min candleflamesjal och blocka den igår...



Jag var lite stressad när jag stickade det sista och hade så gärna velat ha en snygg avslutning - men nu blev det istället den värsta tänkbara... Garnet räckte inte till hela avmaskningskanten och jag orkade/hann/ville inte repa upp avmaskningen och jag hade inget mer garn... (garnet har jag fått av min mamma och är nog köpt nån gång på 80-talet och jag hade redan repar upp en sjal jag stickat för nåt år sen) så jag hittade ett garn som var turkos och vitt polkarandigt som jag fick avsluta med...
Eventuellt kan jag hitta/skarva med något som matchar bättre framöver men nu var det viktigit att få den klar för den ska bli en present till en vän och jag tror på något sätt att den har mer charm och ser personlig ut om den inte blir PERFEKT...
Jaja, det ger sig...

Candleflame var kul och lätt att sticka så det kommer jag göra igen... men då ska jag se till att jag har rejält med garn :-D

Utspänd blir sjalen kanske 1,5 m bred och nån meter hög så det ska bli spännande att släppa loss den när jag kommer hem från jobbet idag...



Kommentarer
Postat av: Pelin

Vilket tempo! Redan klar!! Du får testa din nya kamera och ta fina bilder på den;)

2010-01-30 @ 20:15:17
URL: http://pelin-pelin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0