Vårglädje

Jag har haft jättemycket att göra på jobbet den här veckan. På kvällarna har jag stickat klart en sjal, blockat den och blivit förbannad och repat upp den. Den blev ganska fin i ett superenkelt mönster - men - den blev så sned och jag råkade "dra" i fel sida... Den blev tokigt lång på ena sidan och när jag väl blockat den och den var torr igen så ser jag att jag tappat en maska och jag kände att ska jag repa upp och göra om så tar jag minsann upp HELA sjalen - så idag satt jag en stund i solen här utanför och repade upp nästan hela... lika bra.

Jag har planterat lite nya blommor i gamla och nya krukor. Jag har en viss kärlek för tunnor... :-D
Jag tycker det är så häftigt att med två metallband kan hålla ihop alla de där brädorna och att de faktiskt är lite svagt rundade och att de håller tätt. Så coolt det måste vart att komma på den idén... :-D

Den här stora tunnan hittade jag på min loppis för bara en 50-lapp. Lite nya blommor och grönt i form av murgröna fick det bli. Murgröna är verkligen en favoritväxt, både inne och ute!



Mina tulpaner är på väg upp och jag hoppas att den Pion jag köpte i höstas men inte fick planterat nånstans kan ta sig och få lite fart i krukan jag satt den i nu. Det kommer små blad på de två kvistar som finns kvar... jag älskar verkligen pioner och har drömt om att ha en egen ganska länge...

Mina två kvinnliga grannar är trädgårdsfantaster och har mängder med plantor och krukor och skott och pinaler och korgar... Men just nu känns det inte som de har koll på nåt. Allt är en salig röra och jag och maken är lite sådär allergiska mot stök... så vi hoppas att de snart får lust att städa undan lite och slänga som som är trasigt och inte tar sig...

Appropå att slänga och rensa... I veckan har jag tagit tagit i mitt löfte till mig själv. Det är barmark och det är bara att RENSA!


Bordet i bakgrunden är inte mitt  - men det andra är det... och det blev gott om plats i källaren efter min röjning. Jag ska gära ett försök att sälja lite grejer på blocket eller Tradera också och så har jag faktiskt dumpat av allt det där på bilden på loppis! Det kan komma nån annan till nytta och det känns skönt att kunna bidra!

Bilen MÅSTE bort också och nu när vi kikade på vad det kostar att använda bilarna i bilpoolen vi gick med i kändes det inte helt självklart att välja det som alternativ heller... Det är inte billigt att köra heller...

Jaja, nästa stora och svåra beslut är ju bilen...
Just nu kostar den bara pengar...

Jobb väntar i helgen och jag hoppas att det fina vädret håller i sig!

Ha en skön helg alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0