Dagarna blir intensivare!

Usch, vad dålig jag är på att uppdatera här - trots att jag kan numera...
Men jag har haft en del att pyssla med om kvällarna och eftersom dagarna blir längre så gör vi saker efter jobbet och rör oss ute mer och det blir mindre tid inne.

Dessutom var jag på bibblan och lånade en bok som var stor och tjock och ska tillbaka om 7 dagar! Hehe, så jag får väl ägna lediga helgen till att läsa då?!

Jag har börjat på en ny sjal - en med mittmaska och som växer utåt / neråt. Har inte fattat HUR det funkar förut men nu har jag vågat mig på att prova. Jag stickade några varv och insåg sen att jag nog fått något fel från början så jag repade upp och startade om. Nu har jag nästan gjort hela "body chart" och ska liksom öka på mer eller mindre på "egen hand" - det är oftast där det stöper - men det är lätt att tyda vilken maska som ska komma sen så själva mönstret är inte svårt. Det svåra kommer när jag kommer till kanten sen... Den vill jag inte ha egentligen så det kanske kan bli knepigt att få det snyggt. Det visar sig...

I går var det symöte och jag tog mig i kragen och virkade några mormorsrutor ... jag har vart dålig på att följa upp de där lite större projekten. Men min tanke med mormorsrutorna var ju att jag skulle kunna vara de andra behjälplig och kunna sitta och tjabba och fika samtidigt - mormorsrutorna virkar ju sig själva nästan :-D Det tråkiga är ju att fästa alla trådaran. Men Kompisen E som också gör ett filtprojekt gör så att hon fäster trådarna direkt - då blir det inte riktigt lika trist...
Är nog uppe i en 35 rutor nu kanske - då saknas det bara kanske 100 st :-D

Idag ska jag ut och jogga med en annan vän - som också är med på symötena ibland. Våren gör ju att man känner sig sugen på att röra sig i skog och mark igen - det är toppen för själen att komma ut i spåret. Det är hemskt tungt i början men när man är två är det svårare att låta bli...



Jag tänkte jag skulle få upp flåset och bli lite smidigare igen - vintern har varit lång och seg... Bilden är lånad från Internet...

I helgen som kommer ska jag och maken åka till några vänner nere i Växjö-trakten och jag hoppas kunna få med frun i huset att ta med mig på en loppisrunda i deras krokar där. Dessutom ska jag se om jag kan göra några loppisfynd under min lediga dag imorgon!

Ha en skön helg alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0