fortfarande o-uppkopplad

Men inte helt avkopplad... I en månad har vi bråkat med Bredbandsbolaget om vår uppkoppling - som vi inte längre vill ha. Någon säger att de snarast ska koppla bort sig från vår station men nästa person på deras kundtjänst säger att det ska ta 8-10 arbetsdagar. Med påsk inräknad kommer Bredbandsbolaget vara ur vår station den 14/4 och först då kan vi får göra en beställning av nytt bredband på vår nya leverantör. Det tar således 8-10 arbetsdagar så tja, ni hajjar. Jag är o-uppkopplad, besviken, arg, ledsen och trött - så in i bänken trött på att brottas med det här stora SKITFÖRETAGET... 



Det innebär att mina "kreationer" inte blir bloggade om... Men det händer ju såklart saker även när jag inte kan blogga om dem...
Jag har iofs inte haft den stickmoral och lust att slutföra saker nu det senaste. Har väl haft en släng av vårtrötthet och omställning till sommartid och tidigt pass på jobbet 4 v på raken gör väl sitt. Det ska bli skönt med lite sovmorgon imorgon hur som helst.

Jag ska färdigställa vår entré som fått sig en ny kostym alldeles... Jag har införskaffat och monterat en ny hylla till köket, gjort klart en sjal, fyndat till vår trädgård och lite av varje...

Jag vill hälsa påsken välkommen med ett litet tips från förr:

Minns ni de där "bollarna" i garn som varenda unge hade på sin mössa på 80-talet. Dem man gjorde genom att linda ett garn runt runt två mallar i kartong. Sen klippte man upp mellan dem och knöt ett snöre och så hade man en hård garnboll... 

De där passar alldeles utmärkt att påskpynta med... Jag gjorde en sådan liten boll i ett ljusgult garn och satte dit en liten näbb av rött papper - sen målade jag dit två ögon men det hade nog vart snyggare att sätta typ pepparkorn eller något. Sen placerade jag "kycklingen" i en tom skalhalva från ett vanligt ägg och vips så har du en söt liten kyckling att pryda gå-bort-blomman med... 



Ha nu en riktigt skön påsk allihopa. Själv ska jag vila mina nerver efter alla uppslitande samtal med Bredbandsbolaget... 

Må så gott!  

Kommentarer
Postat av: Anna

Vilken söt påskkyckling du gjort!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0