Symötet är igång igen

Förra "terminen" var vi till och från 2-4 personer som träffades hemma hos en av oss varannan vecka och sydde, lagade kläder, stickade och snackade över thé och goda tillbehör...

I år har vi blivit fler och det är jättekul! Förra onsdagen "frälste" jag några nya stickare och jag tror att de tyckte det var skitkul! En tjej hade vart seriös och lånat böcker på biblioteket och letat fram något hon verkligen ville sticka, en hade köpt massa härligt turkost garn och nya stickor och den tredje behövde en lite puff ifrån mig... jag tog med garn och stickor och hon var jätteduktig och stickade en mudd under kvällen som hon aldrig gjort annat...


Visst är det kul att träffas och bara fika men det här är strået vassare... Det är ju så mycket roligare att laga kläder när man har någon att snacka med, det går fort och det blir gjort... Jag har lärt mig att inte välja för svåra saker att ta med - det blir lätt att man tappar bort sig :-D

Den här rosa halsduken kom till härom veckan när äkta maken skulle se fotboll hos några vänner... Jag går nästan ingenstans nuförtiden utan lite pysssel så det passade bra att göra klart den här färgklicken!

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0