Nyst-art...

Jag fick ju i mitt garn & Chokladpaket två helt underbara härvor av ett turkosgrönt garn som var mjukt som bomull och så härligt att hålla i handen... Blev så otroligt sugen på att sätta stickorna i detta med en gång så jag började nysta upp det i sängen häromkvällen...
Det var INGEN bra idé... Ullgarnet till sockorna gick fint att nysta upp för det var liksom lite hårdare och trasslade sig inte lika lätt... Men det här mjuka gick åt fanders direkt och snart hade jag en gigantisk krullig härva med tovor åt alla håll... *suck* Det tog mig två kvällar att få ordning på första härvan men den andra nystade jag upp genom att hänga den över knäna :-D Det tog kanske 20 minter alltsomallt...

Kom igång med en Bird's Eye Shawl som inte verkade allt för svår... jag är ju inte så haj på att sticka spetsmönster och jag var måttligt trött på skiraste sjalen när jag stickade inför bröllopet... Undra vart den sjalen tog vägen förresten? Hur som helst ska det bli jättekul att se hur färgerna ter sig för när jag nystade garnet kände jag att jag nästan satt och tittade på en turkosblå våg vid ett varmt hav - då passar ju namnet så bra in - färgen heter 'SURF' nämligen...

Tack igen Marika för garnet, bild på det färdiga alsteret kommer när det är klart... jag ska dessutom försöka mig på att blocka den - något jag inte testat på förrut...



Birds Eye Shawl - bilden är lånad på nätet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0