Nya kuddfodral

Maken har tjatat (!) om att jag ska sy nya kuddfodral till sovrummet ett bra tag - han har till och med hotat om att lära sig sy på maskin själv... :-D

Så när jag nu bestämt mig för att plocka fram maskinen för att sy lite julklappar och sånt så blev det några nya kuddfodral också!

Det avlånga med turkos/gröna blommor på är ett kuddfodral till en säng - fast modell större... Jag klippte bara av 1/3 av det på kortänden och sydde ihop det upptill! Klart!

De gröna med stora blommor kommer från ett underbart påslakan som jag köpte som "fondväggstyg" till bröllopet! Jag ville ha ett snyggt och roligt tyg som alla gästerna skulle fotas emot... Vi hängde upp ett som var turkost och ett som var grönt - personligen gillade jag det gröna bäst men folk fick välja och nästan alla föredrog det turkosa?! 

Hur som helst så älskar jag färgen och de stora fina blommorna och det passade så bra ihop med de övriga kuddarna som också har överdrag av gamla mjuktvättade påslakan från 60- och 70-talet!

 

Ikväll är det symöte igen och jag bara längtar... jag har kommit en god bit på väg på en... julklapp till en väldigt speciell person! Nu måste jag skynda mig hem och hämta min stickning...
Ha det fint ikväll!

Kommentarer
Postat av: Pelin

Åh vilka fina! Vart hittar du alla mysiga örngott och påslakan? Färdignött är det bästa...

2009-10-28 @ 23:05:49
URL: http://pelin-pelin.blogspot.com
Postat av: TruckerElin

Jag har en hel hög med gamla påslakan i det där stuket. Har funderat på att gjort något av det, men min styrka är inte att sy tyvär. Jättefint det du har gjort!

2009-10-30 @ 11:36:52
URL: http://handgjort.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0