Grå raggisar

I våras shoppade jag finfint ullgarn på loppis - en härva på hela 200 g som jag nyligen nystade upp...
Planen var att det skulle stickas sockor... men eftersom jag haft ett par sköna sockor i turkos/grönt så har det inte blivit av...
Nu verkar ju en av mina sockor försvunnit så det saknades plötsligt sockor... Dax att sticka nya således...

På symötet sist så stickades den ena och den blev kalasbra! I helgen som gick åkte jag och maken och mina systrar bil till Stockholm för att två av fyra skulle delta i 'Tjurruset' som är ett extremt tufft lopp ute i Haninge... Socka 2 blev klar i bilen och det var skönt att ha dem i Conversen när vi stod där i grustaget och väntade på våra dårar som skulle komma i mål...




Nu skulle det nästan behövts dubbla sockar för fy hundan vad kallt det var att stå stilla... Inte för att jag hellre velat byta med dem som sprang...
Däremot så var det vi som stod stilla som fastnade på nyheterna som filmade dem som gått i mål...
Mamma hade visst sett oss på TV på kvällen!

Syrran har förresten beställt ett par raggisar i julklapp så nu är det bara att leta på ett fint garn som passar hennes stil... Ränderna kommer nog bli något annat på hennes sockar - fick en finfin idé igår på väg till jobbet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0