Kunde inte motstå...

... på min vanliga loppis som jag inte besökt på länge har en hel del handarbetssaker... Ofta har de garn, där finns mängder med knappar och tyger och tillbehör...

I dag hade de en hel del mjukt gosigt ljuvligt fluffigt angoragarn... det kan tänkas ha tillhört någon gammal dam eller så - etiketterna var franska :-D
Mest knalligt lila och starkt orange... men också några ulliga nystan ljust rosa, blå och gul pastell och 8 små nystan svart... Svart är ju en väldigt användbar färg så dessa kunde jag ju inte motstå...

Pastellerna kan ju passa till en lite babymössa eller nåt annat värmande... Min vän M går på övertid så jag kanske hinner sticka något fint till hennes baby?

Det lila skulle väl kunna passa till något fint till min lillasyster som råkar vurma för den färgen... :-D

Vi får väl se... :-D

Varje nystan innehåller ju bara 10 gram men jag var bara tvungen att slå till... de ropade nästan till mig att de ville följa med hem och jag ska tänka länge innan jag sätter stickorna i de här fina garnerna...


Kommentarer
Postat av: Monica Hansen

Garnfynd! Grattis:)

2009-11-13 @ 08:29:09
URL: http://stickebloggen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0