Inspiration

Jag har vart lite dålig på att uppdatera nu det senaste men jag har inte haft tid... Har haft fullt upp på kvällarna...
Var hemma hos min vän N i måndags och målade en skön grågrön färg i hennes hall. Tyvärr så fick jag inte plåtat nåt men jag har en hel hög med bilder i kameran som ska in och behandlas och hamna här till kvällen hoppas jag...

Hade ju en julklapp på G på förra symötet och den blev helt okej - ska bara göra en till...
Denna stickning glömde jag ju hos symötesinnehavaren och nu ligger den på vänt...

I brist på den stickningen så fick jag ju sätta tänderna i en ny stickning... ytterligare en julklapp - därav hemlighetsmakeriet... :-D

I detta fallet så är det en tvådelad sak, varav del två blev helt på tok för stor gentemot del ett - så igår fick jag ta upp och sticka om... Då blev det mycket bättre... :-D

Inspiration kan man ju få från många olika håll och jag hittade dessa ljuvliga vantar hos Tant Kofta och vad hon inspirerats av är ju enkelt att se och så fiffigt gjort!



Jag önskar verkligen att jag kunde komma på något liknande... :-D De är ju verkligen ljuvliga... :-D

På tal om tant Kofta så har jag bestämt mig för att ge mig på hennes uppifrån-o-ner kofta efter jul... Jag vill göra något lite större och just hennes snygga roliga kofta verkar vara en bra sak att starta med...Där man kan göra lite som man tycker och kanske höfta sig fram lite - det passar ju mig...

Väntar med spänning på mitt garn & the paket som ska vara på väg till mig enligt en kommentar från min "byteskompis Ulrica"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0