En härlig skatt

Mamma och hennes man var på middag i veckan som gick för det var länge sen vi sågs... Mamma håller visst på att rensa och packa upp flyttkartonger som stått sen vi flyttade in i huset -83...
Hon hade visst hittat en korg med restgarner och en hel pärm full med gamla stickbeskrivningar... Vissa av dem har hon stickat till oss barn, jag kände igen den blå här på bilden - fast mamma hade stickat den i vitt och brunt... jag ocvh brorsan var så stiliga i likadana koftor... Barnmössan med "vinge" är ju ne slags klassiker och kanske får jag tillfälle att sticka en sån nån gång...

"Tonårshuva" i angora kanske vore något - eller nåt av de andra roliga gamla mönstren från 50-talet och frammåt...




Nu ska jag testa att "pärla" lite - har tänkt göra lite egna smycken - behöver pigga upp mig själv med lite roligt pyssel idag!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0