Brudsjalen

Jag har letat efter ett fint mönster till en sjal som kan funka som "brudsjal" och tror mig nu har funnit det...
Den kallas "skiraste sjalen" och det fann jag via nån blogg och jag har stickat en "prototyp" i ett skräpgarn från Rusta för 20:- nystanet. Sjalen börjar i nacken med 299 maskor vilket jag tyckte var så otroligt många så jag minskade ner det till 249 st och kanske blev det nånstans fel från början för fel blev det :-D



Men den blev helt okej ändå. Den behöver nog blockas vilket jag ännu inte testat. Har liksom inte nån direkt yta att spänna ut sjalen på så jag vet inte hur jag ska lyckas med det. Har någon några bra tips så mottages detta tacksamt! går det att blocka lite lätt hängandes med nån form av tyngder?

Vidare har jag nu shoppat garn till min egen sjal - mjukt ulligt kidsilk på Tummelisas garn i Olskroken. Hon har turligt nog haft 25% på alla sina garner hela veckan så jag köpte fyra nystan men betalade bara för tre. Vill inte hamna i samma sits som med Rusta-garnet. Jag hade två nystan men kom egentligen bara halvvägs - åkte sen tillbaka till Rusta men där var det slutsålt. Fick napp på Rusta i Partille där de hade kvar - stod med ett nystan i näven men tog två för säkerhetsskull och med ca 15% kvar att sticka på sjalen så tog det tredje nystanet slut - så jag tackar mig själv för att jag var såpass smart så jag köpte två till... Tack och lov!  

Var in till min "garn-tant" här i Mölndal idag och shoppade pärlor - har planer på att testa detta på brudsjalen nämligen... tror det kan bli fint!

Så vilken dag som helst så får jag ta tag i det trista arbetet att lägga upp alla maskor... Bara 93 dagar kvar till bröllopet idag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0