Små klänningar

En av min sambos vänner har en dotter som fyllde 2 år nyligen. Jag var i sytagen och hade haft en liten tunikaklänning i huvudet ett tag och satte igång att sy... Svårt när man inte har egna barn att prova på alls. Det gäller att uppskatta hur stort ett barnhuvud är och hur tjocka små tvååringsarmar är... Resultatet ser ut så här...



Mina gamla nötta påslakan fick komma till heders igen. Det rosa fick gula kantband och det grönblå fick vita kantband... Sen fick klänningarna hoppa ner i en påse och flytta till Skåne... J har lovat att ta bilder på sötnosen när hon provar dem till sommaren!

Tyvärr hade jag fel inställning på kameran när jag plåtade så bilderna gör dem inte rättvisa...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0