Härlig helg

Helgen har bjussat på underbart väder... I fredags hade jag halvdag och hade 100 grejer jag ville göra: ta en skogspromenad, gå i secondhandbutiker, långfika, åka till havet, bärja sticka på min sjal, äta lunch med min blivande man och mycket mycket mer...

Det jag gjorde var att jag tog en fika på Egg&Milk och besökte Myrins textil, köpte lite härliga tyger till ett flaggspel till festlokalen tänkte jag...



Sen var jag på loppis- och secondhandrunda. Jag började med Myrorna där de öppnat en fjärde våning som jag inte besökt tidigare. Där fanns "godbitarna" - fina vintagefynd som var på display på nya och oväntade sätt. En diskbänk upphäng som hemvist åt smycken. Massa itusågade ventilationsrör på väggen som display för scaves och skärp... Lite oväntat och annorlunda... Tyvärr tog jag inga bilder men det gör jag nästa gång...
På Ebbe & Haldis och Prickig Katts vinsloppis hittade jag inget idag men däremot hade Grönbergs interiör rea på utvalda prylar så jag fyndade några plastfat som ska få något gott på sig på bröllopet tänker jag.

Lördag var det jobb och sambon hjälpte några vänner att flytta från förorten till landet. Jag åkte ut efter jobbet och fick så se deras hus i verkligheten. Det fanns deffinitivt en del att göra där men utsikten var magnifik.

Idag söndag har jag vart riktigt duktig, jag har klippt gräsmattan och kört med kanttrimmern och krattat - och hängt ut fyra maskiner tvätt till tork i trädgården. Finns det något som slår doften av soltorkade lakan?

Hoppas nu veckan blir bra - jag har ett "husdoktorbesök" på tisdag och imorgon ska jag intervjua en kille för eventuellt sommarjobb... Ha det gott alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0