Veckan går så fort!

Så var det fredag igen - och inte vilken fredag som helst - vi ska åka till Stockholm idag. Jag och Älskling och min "symöteskompis" tillika barndomsvän till Älskling ska hälsa på vänner till dem båda som flyttat till ny bostad och väntar tillökning i sommar. Det var över 2 år sen vi var i Stockholm tillsammans sist och det ska bli härligt att bara komma bort lite... Vanligtvis har jag en lista med butiker jag vill besöka och ställen jag vill gå till men inte denna gång. Vi får se vad det blir och vara lite spontana istället.

I veckan som gått har jag haf mängder med kvällsaktiviteter så pyssel och stickning har mest befunnit sig på planeringsstadiet. Men jag har fyndat en stol till till vår "kontorshörna" som ska målar och kläs om. Jag har också hängt upp prismor i sovrumsfönstret och jag tog lite bilder som kan få illustrera vinter och vår... Vi köpte nämligen lite nya växter och blomor igår. Både till insidan och till utsidan. De utvändiga blommorna hoppas jag klarar av vinterns nycker för i morse låg det 10 cm snö här ute igen... *suck* Jag som vill ha vår NU!



När vi flyttade hit för 1 år sen ville jag gärna ha rosa och ljusgrönt ihop med vitt som basfärger i sovrummet. Och min sambo samtyckte! Vi har målat väggarna i en ljust grön Nordsjökulör som jag har för mig heter Nordsjö Skir. Därtill vita möbler och rosa och gröna detaljer. Ett romantiskt, trivsamt, luftigt sovrum har det blivit. Utan att för den delen bli för mycket Liseberg eller glassen "tresmak" om någon minns den från sin barndom... :-D

Min favoritpryl är en påfågel med plastkulor på spröt som stjärtfjädrar... den är lite blek och sned men jag älskar den!
Har du någon favoritpryl i ditt hem?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0