Dagens loppisbesök!

Idag har jag haft besök på jobbet av en kompis och hennes kavata dotter som precis lärt sig krypa... Vi har kikat på tapeter inför deras kommande flytt till nyköpt hus. Det är både roligt och svårt att hjälpa sina vänner med kulörer och tapeter. Man tycker sig känna personen så väl - men egentligen så vet man inte alls hur de tänker kring färger och modernt kontra klassiskt. Som tur är har vi mycket att välja på och det är ännu några månader tills de ska flytta.

Efter jobbet tog jag veckans sväng på loppisen här i Mölndal. På senare tid har jag spenderat mer och mer tid i hörnan med handarbetssaker... idag hittade jag ett nystan med dekorationsgarn i svart och silver som kan vara en fin effekt till något grått, svart eller vitt... Jag hittade också grått garn som jag hoppas är ull - jag vet att man kan ta reda på det på något sätt - men hur? är det någon som kan tala om för mig hur jag avgör vad det är gjort av?



Vidare hittade jag några trevliga knappar jag inte kunde motstå. Jag planerar att sticka ännu en krage i det knalligt rosa/cerice garnet jag köpte häromveckan - och knapparna jag fann var faktiskt precis ton i ton... har man ett tränat färgöga så har man!

Nu ska jag strax bort till yogan med mina nystickade strumpor! Fridens!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0