Loppisfynden

Egentligen skulle jag försöka få sambons skridskor slipade och hade blivit rekomenderad ett ställe som låg vid ett torg som jag känner till men aldrig besökt. Väl i den här sportaffären stod 3 karlar och bara glodde - och visst kunde jag få slipa skridskorna, men de kunde inte bli klara förrän på måndag...

???

Jag blev snudd på förbannad, men svalde det och stövlade över till loppisen mittemot - hittade lite allt möjligt som jag väl kunde tänkt mig att handlat - men det var just böcker jag fastande för. Den ena boken - 'Fatta mod' var enligt inlagan tryck år 1900! Coolt tycker jag...



Jag hittade också en svan i porslin - vanligtvis tycker jag att de är gruvligt fula - nästan så fula så man borde få pengar för att ta med en hem... Men nu har jag fått en idé som jag ska försöka fullfölja. Tyvärr kan jag inte delge er den än - men ge er till tåls!



Pricken över iet var när jag kom till kassan och det var halva priset på allt! 35:- pix för hela härligtheten... :-D
Nu ska jag bläddra lite i mina böcker...

Kommentarer
Postat av: Anna

Har inte mamma nån sådan svan typ? Jag tycker jag känner igen den :\

2009-01-11 @ 20:33:23
Postat av: Mamma

Visst har jag en sån. Ganska stor är min.

2009-01-22 @ 19:29:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0