Syrrans mössa

Min lillasyster fyllde år för några veckor sen och jag frågade vad hon ville ha i present...
- En mössa! sa hon...

Och jag satte igång och sticka - svart är ju en av hennes favoritfärger - och mössan blev lite lik en basker men hon verkade gilla den...
Jag broderade hennes initial E på sidan av mössan i hennes andra favorifärg - lila! Jag tycker den blev lite kul!



Tyvärr blev inte bilden så himla bra men jag får väl ta en ny bild nån gång... Kul att hon vill ha hemgjorda saker i present i alla fall - det gör ju gott i mitt handarbetshjärta!
Nu ska jag gå ner i tvättstugan och släppa lös min blockade julklapp till mamma! Det ska bli spännande att se hur det blev - ni får dessvärre vänta lite på den bilden... :-D


Kommentarer
Postat av: Jenni

Du är så duktig!!!

Jag ska snart påbörja mitt nästa projekt som är armvärmare. Du vet inte några bra mönster möjligen..?

2009-12-10 @ 23:45:44
URL: http://jenniahlgren.blogspot.com
Postat av: marie

Elins mössa blev jättefin, såg den live igår.:)

Jag är inte nyfiken, jag är inte nyfiken, jag är i........................

2009-12-12 @ 08:50:42
Postat av: Ulrika

Tack för ditt bidrag i min tävling! I morgon drar jag en vinnare! Lycka till!

2009-12-12 @ 14:21:48
URL: http://www.ulrikaolsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0