Småplock

Har färdigställt en del julklappar i helgen som gick... Fästa trådar och sy i små lappar på sina projekt är inte det roligaste med att skapa direkt... Men det ska likförbannat göras :-D

Hoppas att mottagarna blir glada, jag är nästan lite besviken över att inte kunna vara med överallt på julafton i år eftersom det blir en hel del hemgjorda julklapar i år!

Min Hemliskompis blev visst glad för sitt första paket iaf och det var ju kul att läsa! Jag älskar ju att ge bort saker så idag har jag postat ett par enkla muddar till en vän som tycker jag är duktig och som är snäll och talar om det!

Jag frågade sist vi sågs vad hon gillar för färger (detta är en nyfunnen vän nämligen!) och hon sa sig gilla både klassiska marinblå och röda men även lite starkare färger och då kom jag att tänka på ett galet garn med en nästan obeskrivlig färg som jag köpt på rea nånstans...



Även denna gång har jag använt mig av Ilsefins mönster till muddarna - dels för att jag gillar hålmönstret och dels för att de är enkla att sticka och göra så långa eller korta man vill... :-D

Det kommer absolut bli fler i detta mönster för de är så lätta att göra och blir snygga i alla sorts garner också!



Kortet har jag klippt ur en bit tapet på jobbet. Man taget väl vad man haver :-D

Vidare har jag haft påhälsning på jobbet av en liten krabat idag med...
Nämligen BATMAN... det är så att förra julen skulle jag sy lite knäppa tygdjur till min svägerskas hundar som tydligen gillar gosedjur... Mitt första syalster blev en "nalle" som blev så ful så ful... Denna nalle bor kvar hos oss och går under namnet 'Voodoonallen' eftersom den dyker upp på de mest märkliga ställen och ibland kan man höra den väsa lite... Nallen har dykt upp i handväskan när man står i affären efter jobbet och ska betala för maten man just handlat...
Den kan dyka upp i makens träningsväska på gymet, i luvan på jackan, i byxorna på stolen på morgonen när man ska till jobbet,  i en sko som man ska ta på sig när man har bråttom till bussen, under lakanet i sängen, inne i kuddfodralet, i ärmen på jackan... tja ni fattar... han dyker upp där man minst förväntar sig att han ska dyka upp...
Nu verkar han fått en kompis... BATMAN... jag blev ganska full i skratt när jag öppnade handväskan på jobbet för att ta fram något och hittade honom liggandes överst i väskan...



Har ni några knäppa, roliga, galna grejer ni håller på med i er familj?


Kommentarer
Postat av: Jenni

Inget knäppt eller galet alls i vår familj, ha ha! Eller vänta... vi är ju familjen galenpanna!

Men en sak som vi brukar göra på tal om batman är att vi har en liten sten som det står jag älskar dig på, och den brukar dyka upp lite varstans, typ i kylen, i skon, i badrumsskåpet, i väskan etc. Jättegulligt och man blir så glad!

2009-12-08 @ 23:06:01
URL: http://jenniahlgren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0