Panna Cotta

Enkelt och gott och går att variera på många sätt...

Min variant blev med choklad och vanilj - smaker som gifter sig med varandra på ett perfekt sätt och som man oftast har ingredienser till hemma: 

.:~ Panna Cotta ~:.

Till chokladlagret:
1/2 dl gelésocker
2 dl grädde
1 tsk pudrat kakao
25 g choklad, minst 70 procentig

Koka upp och låt koka under lätt omrörning i en halv minut. Fördela i små glas eller portionsformar.

Till vaniljlagret:
1/2 dl gelésocker
2 dl grädde
2 tsk vaniljsocker eller frön från en halv vaniljstång

Koka upp på samma sätt som chokladpannacottan och fördela försiktigt över chokladlagret och låt stelna i kylskåp ett par timmar innan de ska serveras.
Det är bra att göra detta i två omgångar för då hinner chokladlagret "sätta sig" lite innan man häller på det ljusa lagret... jag gjorde inte det och det resulterade i att det ljusa lagret blandades med det mörka... inte så tjusigt som jag tänkt mig...

Garnera med bär - jag hade på hallon, blåbär, mango och björnbär...




Kommentarer
Postat av: Jenni

Mmmmm så gott... men vem är den lycklige tredje personen som fick smaka?

2009-12-10 @ 23:44:35
URL: http://jenniahlgren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0