God Jul allihop!

Efter flera månader av förberedelser är det så äntligen dax att slå in alla klappar, packa väskan och bege sig till svärföräldrarna norröver...

Den här bilden illustrerar hur det ser ut hos oss nu - snö, snö och ännu mera snö!
Jag älskar verkligen tystnaden som blir när det ligger massor med snö överallt! Det blir ljusare och mysigare och människor pratar mer öppet med varandra! Så här i juletid ska man passa på att rå om sina vänner och sina familjemedlemmar - ta vara på allt det goda hos människorna!



Men sänd en tanke och kanske en slant eller något du inte själv vill ha eller behöver till dem som inget har!

Till våren ska jag göra en rejäl rensning bland alla mina kläder och ägodelar och lämna till återvinnig, sälja och skänka bort det jag verkligen inte behöver. Jag ska försöka leva lite mer klimatsmart, recycla lite mer, inte impulsshoppa lika mycket. Även om det ger en kortvarig tillfredställelse att handla saker.

Jag hoppas verkligen att mina handgjorda, hemgjorda klappar går hem hos dem som får ett sånt paket!

Så från mig till dig - en riktigt god jul! Vi hörs snart igen! 


Kommentarer
Postat av: m

Puss min älskling! God Jul

2009-12-23 @ 11:01:03
Postat av: Jenni

God Jul till er båda!

Ha en fin resa norrut och enjoy Solle.

2009-12-23 @ 11:02:15
URL: http://jenniahlgren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0