Smoothies

Läste nånstans om en mangolassi och nu när jag försöker låta bli mjölkprodukter så funderade jag på hur soyadryck uppför sig i en smothie...
Det visade sig fungera alldeles utmärkt! Det här svalkar perfekt i "högsommarvärmen" som råder i västra Sverige just nu inför Valborg...

Mangolassie med lime och kokos:
* frukt från en mogen mango
* juice från en halv lime
* soyadryck eller mjölk eller youghurt
* rostade kokosflingor



Skala och dela mangon i mindre bitar och mixa med mixerstav eller i matberedare. Under tiden kan du rosta en matsked kokosflingor i en torr stekpanna. Häll på soya/mjölk eller vad du nu ville ha och skumma upp det ordentligt. Häll upp i ett glas och sätt i ett sugrör och en skiva lime på kanten. Strössla över lite rostad kokos... NJUT!

Blåbärssmoothie
* banan
* jordgubbar eller hallon
* blåbär
* soya/mjölk eller youghurt

Den översta bilden är min blåbärssmoothie - den blev lila! Jag blandade jordgubbar och banan och blåbär och den blev fantastiskt god...

Vi har testat olika varianter varenda dag den här veckan - igår blev det en jordgubb/banan/äpplemos-shake! Hur gott som helst! Testa!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0