Slump eller ödet?

Min sambo byter jobb om en vecka... han har tagit hem de få saker som gjort hans kontor personligt från gamla jobbet... och bland de sakerna låg en tavla som jag målat... Jag tog fram den och tittade på den och slogs av de tankar jag hade när jag målade den...

Jag hade då varit singel ett bra tag och funderade mycket över egenskaper och känslor som måste finnas hos mig inför min blivande partner. Jag fick för mig att måla en tavla som en avbild av mig själv - fast i en annan skepnad - en skyddsängel - som på något sätt ändå liknade mig. Runt tavlans kant skrev jag de egenskaper som jag eftersöker i en stabil relation...
Vid något tillfälle efter det att jag träffat min sambo insåg jag att alla de där orden faktiskt stämde in på hans person och de känslor han väckte hos mig...

Så här kommer bilden av ett gammalt pyssel:



Trohet, humor, frihet, sanning, tillit, romantik, framtid, passion, lycka, vänskap, lust och kärlek. Ganska många ingridienser och alla egentligen lika viktiga! Och lika aktuella idag - snart tre år efter vi träffats... :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0