Mamma fyller år!

Min mamma stickade en herrans massa saker till mig och min bror när vi var små... På alla gamla foton från barndomen har vi olika tröjor, koftor och mössor - och sydda plagg i olika varianter.
Mamma sitter glatt brevid och pekar:
- Den har jag sytt, den har jag stickat...
När jag var yngre så tänkte jag att 'hade vi bara hemsytt och hemstickat'???

Nu är jag väldigt stolt över att min mamma var så duktig på att skapa och kreera för oss barn. När jag fick lust att börja sticka fick jag låna hennes stickor och överta en hel massa garner... 

Mamma tyckte att det inte var så konstigt att jag var sugen på att börja med stickning eftersom hon också var mycket för det när hon var i min ålder...  Nu har jag fått sticka en sjal till mamma här i vinter och nu när hon fyller år har jag fått önskemål om en stickad present. Jag väljer att sticka en sjal i tunt tunt garn - enkla räta och ökningar... Vi får se vad hon tycker om den imorgon... Annars får hon välja något så får jag sticka det till henne senare - just nu är hon ju hemkommen från senaste Thailandssemestern och har vart svår att kommunicera med gällande önskemål.


Kommentarer
Postat av: Bettan

Vad är det för garn (nyans också) du använt till sjalen till din mamma? Jättefint! //Bettan

2012-10-02 @ 17:15:30
Postat av: Ulrica

Hej Bettan! Jag minns inte riktigt vad det var för garn för det här var ju några år sen. Däremot minns jag att jag köptedet på Tummelisas garn i Olskroken - och har sett samma på Strikk inne i Göteborg om jag inte minns fel. Det är ett supertunt mohairaktigt garn iaf... Kanske att jag har nån notering hemma då jag stickade min brudsjal i samma... ska kolla i veckan!

2012-10-03 @ 10:32:30
URL: http://dozandesign.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0