Bokhyllor

Redan för många år sedan tyckte jag om den här hyllan från IKEA med Konsoll BJÄRNUM och hyllplan JÄRPEN. Tanken är att man ska kapa hyllplanets bredd och dölja det i konsollen. Vi har gjort tvärtom. Hyllan har en tendens att bli lite svajig på mitten men jag gillade inte de korta hyllplanen men de längre var för breda. Därför sågade pappa helt enkelt av dem baktill så de passar  i de smalare konsollerna. Förrut hade jag dem som "öppna hyllor" i köket. Nu fick de nytt liv i en smutt i vardagsrummet under snedtaket.



För länge sedan tröttande jag också på att alla böcker jag ägde hade så olika storlek så numera köper jag nästan bara pocketböcker. De har oftast samma storlek och är lättare att placera. Att sortera dem i färg såhär skapar också en känsla av ordning och ger en personligare stil!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0